be so happy that when others look at you they become happy too

Cvičím a jsem šťastná ♥

17. prosince 2017 v 10:52 | Eli |  sports & motivation
Moje cvičící cesta. O tom tady chci dneska psát.
Pokud jste nečetli tento článek, ve kterém píšu o svých prvních 30 dnech cvičení, respektive o výzvě, kterou jsem dokončila v létě, doporučuji přečíst, protože dneska na něj budu navazovat :)
Související obrázek
weheartit.com


Cvičící výzvu jsem dokončila 27. srpna. Byla jsem z toho neskutečně šťastná a nastartovaná do dalšího cvičení. Příštích pár týdnů jsem cvičila videa od mé oblíbené fitness blogerky Péti Elblové a také nějaká "dancing workout" videa. Každý týden jsem cvičila (spíš se snažila cvičit) zhruba podle stejného vzorce - tzn. jedno video na břicho, ruce, ramena+záda, stehna, a pak jedno kardio video, které představovaly právě taneční workouty.
Obrovský krok, který jsem po výzvě dokázala udělat, bylo začít běhat. Poprvé jsem vyběhla už den po dokončení výzvy a zalíbilo se mi to tak moc, že jsem vyběhla podruhé, potřetí... Mým hlavním cílem bylo se to naučit a získat nějakou fyzičku. A sebevědomě si dovoluji říct, že se ze mě stal celkem fajn začátečničký běžec. Běhání mě bavilo, dodávalo mi endorfiny. Po zhruba měsíci a půl jsem uběhla i 4,5 kilometru, což byl pro mě opravdu úspěch.
Vydržela jsem běhat přesně do 17. října. Proč jsem přestala? Začala jsem se domů vracet za tmy a jsem neskutečný strašpytel, takže je pro mě něco nepředstavitelného jít běhat, když je tma. Taky je zima, fouká vítr... znáte to. Prostě je pro mě pohodlnější si dát kardio pěkně doma v teplíčku. Každopádně doufám, že až bude zase dost světla a tepla, někdy na jaře, tak zase vyběhnu. Bude to opět běh na dlouhou trať (doslova), protože si všechno budu muset vybudovat od znova, ale já věřím, že to zvládnu.
Když jsem přestala běhat, přišla první "větší" krize. Moje hlava už prostě nechtěla dál. Byla jsem spokojená se svojí postavou, měla jsem za sebou dva měsíce dřiny, cvičení, běhání, a dál už jsem prostě nemohla. Trvalo mi zhruba 2-3 týdny, než jsem si opět v hlavě všechno srovnala a uvědomila si, že to chci dělat dál. Že chci cvičit, protože mě to baví.
Dneska jsem za tu malou pauzu opravdu vděčná. Potřebovala jsem nějaký "podnět", abych šla dál, něco, z čeho bych se mohla poučit. Takže nezoufejte, když se vám občas nechce, když od cvičení na nějaký čas upustíte. Máte pak šanci se vrátit ještě silnější ♥

Výsledek obrázku pro motivation girl tumblr
pinterest.com

Vrátila jsem se tedy ke svému klasickému cvičení. Opravdu jsem cvičila stále stejná videa, Péťa mě neskutečně baví a neomrzí. Navíc se občas na jejím kanále objeví i nové cvičící video, to jsem měla velkou radost a hned si ho běžela zacvičit.
A přišla druhá polovina listopadu a já si řekla, že bych si mohla zkusit zacvičit nějaké video z 30 Day Shred od Jillian Michaels. Tuto challenge jsem zkoušela cvičit v loni v létě a došla jsem do 11. dne. Je třeba napsat, že loni v létě jsem byla tlousťoučká koule a neměla jsem vůbec žádnou fyzičku. Musela jsem si dělat v Jillian několik pauz, abych to vůbec udýchala. Chtěla jsem si teda ověřit, že letos, teď, už mám fyzičku lepší. Stáhla jsem si tedy 1. level a odcvičila ho. A druhý den jsem pokračovala a zjistila jsem, že tu challenge chci zvládnout do konce! Ano, vím, že v minulém článku jsem Jillian tak trochu zkritizovala, ale pokud si pamatujete, označila jsem to jako nevhodnou výzvu pro začátečníky. A s tím stále souhlasím. Pokud nemáte žádnou fyzičku, neucvičíte to. Zároveň, pokud nemáte co hubnout, tzn. jste na normální, zdravé váze, nečekejte, že půjde nějaká váha dolů. Úplně také nesouhlasím s konceptem výzvy. Cvičíte každý den a vaše tělo nemá vůbec čas si odpočinout. Ale každá fyziká aktivita je dobrá, takže jsem tohle trochu omluvila.
Já výzvu dokončuju dneska. Opravdu to bude můj 30. den v řadě, kdy cvičím, a jsem na sebe pyšná, že jsem to zvládla. Byla to opravdu fuška. Ale kdyby nebyla, dělal by to každý, takže jsem ráda, že se může tímhle způsobem pochválit! Jillian mi hodně pomohla vytvarovat postavu. Už cca po 14 dnech jsem viděla, že to břicho má úplně jinou strukturu. Zároveň pozoruju i nějaký malý svalíky na rukou, to mě taky hodně potěšilo! Na stehnech bohužel žádná změna, ale jelikož pořád jím všechno a neodpustím si sladkosti, jsem ráda za to, jak to vypadá. :)
A teď trochu víc o číslech. Měřím 163 centimetrů. Minulé léto (kdy jsem byla ještě možná o pár cm menší) se moje váha vyšplhala až na cca 59 kg. Byla jsem nešťastná, oplácaná, upocená koule. Většinu z váhy, která šla dolů, jsem zhubla mezi prosincem 2016 až červnem 2017. Bylo to asi tím, že jsem se tak nepřejídala. Cvičit jsem začala v červenci a od té doby šlo dolů asi tak 1 kilo. Opravdu, čtete dobře. Cvičení není jenom o hubnutí, ale také o formování postavy a nabírání svalů. A svaly jsou těžší než tuk! Cítím se nejsilnější, co jsem kdy byla. Je to i znát na tělocviku. Dřív jsem na tyči vůbec nevyšplhala, maximálně jsem se na ni pověsila. Před týdnem jsem vyšplhala až nahoru. Z místa taky skočím dál, udělám víc sedů lehů. Umíte si představit, jaká je to pro mě radost, když se mi něco takovýho na těláku povede? Mně, která byla vždycky ve všem nejhorší?!
Momentálně váha ukazuje 50-51,5 kg. Jsem s tím spokojená, vzhledem k mé výšce je to úplně normální váha. Chtěla bych ještě nabrat nějaké svaly, tzn. i přibrat. Kolik vážíme není žádná soutěž, spíš bychom se měly koukat na to, jakou máme fyzičku a co dokážeme. A já dokázala téměř 5 měsíců cvičit! Někoho budou možná zajímat i centimetry, takže jsem se dneska změřila :) Od loňského léta je to -4 cm ruka, -9 cm břicho, -8 cm prsa a shodně -1 cm zadek a stehno. Myslím že to jde, teda na tom zadku a stehnech ještě zapracuju! :D

Dlouho jsem se zdráhala mluvit o tom, že pro sebe něco dělám, ve společnosti mých kamarádek. Ve společnosti těch hubenějších a sportovnějších proto, že jsem si přišla trapně, že jim tak trochu lezu do zelí, a s těmi plnějších tvarů proto, že je zrazuju a nechávám v té jejich váze samotné. Začala jsem o tom, že cvičím, mluvit až někdy v říjnu nebo v listopadu. Teď už jim říkám všechno, například v kolikátém dnu výzvy jsem :D, ale stále se cítím neskutečně nepohodlně, když o tom mluvím. Nepřijdu si jako já. Přece jenom tou "tlustou" jsem byla spoustu let a přeorientovat se do jiného těla, do jiné mysli, netrvá jeden den, ani týden, ani měsíc.
Co se týče rodiny, dlouho jsem to před nimi skrývala a snažila se cvičit tajně, když nikdo nebyl doma. Teď už mi tak nevadí, že mě někdo vidí. Ujasnila jsem si s nimi, že nechci být co nejvíc hubená, ale že chci být zdravá, a oni to vzali a žádné přednášky o anorexii už nedostávám, takže jsem fakt ráda :)
Je jasné, že si toho začali všímat i lidé okolo. Hodně lidí z rodiny už mi řeklo, že jsem hubenější, ale co mě překvapilo, našli se i dva učitelé. Jeden mi to řekl už před létem, ale minulý týden mě zastavila naše bývalá třídní. Řekla mi, že si všimla, že jsem poslední dobu hodně zhubla. A zeptala se mě, jestli jím. Řekla jsem jí o tom, že cvičím a jím normálně, ale byla jsem z toho tak smutná! To byste nevěřili. Lidé prostě asi mají vžitou představu, že jakmile holka zhubne nějak víc, je to zapříčiněno tím, že nejí, nebo si po jídle strká prst do krku. Já tohohle zastánce nejsem a mrzí mě, že si tohle o mně někdo myslí. To, jak teď vypadám, je výsledek tvrdé dřiny, cvičení, potu a slz.

Teď nás čeká to nejtěžší období v roce. Samé cukroví, sladkosti, čokolády... pro cvičící holku, která se snaží udržet si zdravou stravu, je to peklo. Já se rozhodně nebudu cukrovím přejídat, ale také ho neodmítnu. K Vánocům to patří. Taky budu před prázdniny hezky cvičit a pít hodně vody, abych příští rok nepřišla do školy zase s těmi kily navíc :D.
Jak jste pochopily, nehrotím to. Váha je mi jedno, chci jen být šťastná a nemít ze sebe komplexy. A vy byste to takhle měly mít taky. Poslední dobou hodně navštěvuji blogy vás, cvičících a hubnoucích holek, a občas mě mrzí, jak moc se nenávidíte a trestáte za snědenou sladkost. Jezte pořád stejně, jen se hýbejte, pijte vodu. Odstraňte ze svého života sladké nápoje, cigarety, apod. A mějte se rády. Tím, že se budete nenávidět, ničeho nedocílíte. Takhle to nefunguje, kočky! Držím vám všem palce, ať dosáhnete svého cíle, tak jako jsem ho dosáhla já :)
Výsledek obrázku pro motivation tumblr
Krásnou neděli kočky, těším se na vás u dalšího článku!
Vaše Eli ♥
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jsi happy?

Ano! 100% (22)

Komentáře

1 that girl they said she's fat that girl they said she's fat | Web | 17. prosince 2017 v 18:17 | Reagovat

Veľmi ti gratulujem!!! Naozaj motivácia. Ale úprimne by som si pozrela ako vyzeralo tvoje telo predtým a ako vyzerá teraz. Takú before a after fotku sem niekedy nedáš ? :-)
Ináč, len tak ďalej. :-)

2 Eli Eli | Web | 17. prosince 2017 v 18:53 | Reagovat

[1]: Díky! Before a after bude, slibuju! :D Možná to nějak zakomponuji do článku o roku 2017 :)

3 Elysa Elysa | Web | 19. prosince 2017 v 0:00 | Reagovat

Panejo, jsi neskutecne sikovna a silna! Obdivuju tě, že jsi do toho tak zapalena, mně to vzdy vydrzi max 14 dni :(

4 ejnyt-world ejnyt-world | Web | 19. prosince 2017 v 9:18 | Reagovat

Jsem na tebe tak pyšná!! Ani nevíš jak. Moc tě za tu zvládnutou výzvu obdivuju! Asi se do toho po Vánocích taky pustím, alespoň jednou bych ji chtěla zvládnout až do konce. Jinak, taky jsem vždycky byla "ta oplácaná", úplně nejhůř jsem brala poznámky rodiny, když jsem třeba odmítla dát si na přidanou u babičky.. Vím, že to nemysleli zle, ale když se tě někdo přímo zeptá "Ty chceš snad hubnout?", tak je to takové.. nepříjemné, takže tě naprosto chápu, když si o tom nechtěla mluvit.. Každopádně, úžasný, motivující článek!! <3

5 Tereza Tereza | Web | 19. prosince 2017 v 23:07 | Reagovat

Já to mám se cvičením stejně, pokud se do toho ponořím, miluju to a nemůžu bez toho být, bohužel pro mě je to teď nepředstavitelný, protože ten čas vubec nemám. Po práci cvičit nemůžu, protože už se vidím, jak tu v 10 skáču. A ráno jsem ráda za každou minutu spánku, ale těším se, až se do cvičení pustím víc.Teď v lednu to bude trochu míň hektický.

Jinak jestli ti můžu doporučit..cvičila jsem 2x podle Kayly Itsines, má 3měsíční cvičební program, a 2x jsem to odcvičila do konce, i jsem pak začala znovu (v průběhu jsem přestala třeba kvůli času atd.), a ta postavu formuje fakt skvěle! Jak píšeš, není nic lepšího než sama na sobě cítit, že jsi silnější, že vydržíš dýl, že máš pevnější ruce a hlavně ten dobrej pocit po odcvičení.
Tak držím palce a jen tak dál :))

6 Hann Hann | Web | 25. prosince 2017 v 23:13 | Reagovat

Páni! To jsi šikula. Rozhodně pokračuj! Já se teď také snažím začít cvičit. Chtěla jsem běhat se psem. Ale můj pesánek je staroučkej baculatej gaučáček. :-D chtěla jsem si vzít pesanka z útulku, bylo by to dva jednou ranou. Bohužel to se doma neschválilo ačkoli jsem dospělá. Snažím se teď cvičit v pokojíku, nemám ráda skupinová cvičení nebo veřejné fitko. Taky si ráda dopřávám dobrého a sladkého jídla, nedokážu si to odpustit :-D ale to nevadí, berme to sportovně! :-D rozhodně tedy pokračuj a děj sem průběžné výsledky! :-)

7 Eli Eli | Web | 27. prosince 2017 v 15:39 | Reagovat

Děkuju všem za podporu! ❤ Slibuju, že budu pokračovat dál a budu vás informovat, jak to jde! 😉

8 Allex Allex | E-mail | Web | 13. ledna 2018 v 16:54 | Reagovat

Páni, ušla jsi fakt velký kus cesty :)) Jen tak dál!  :)
Já se snažím se hýbat a jezení nehrotím, ani bych to nezvládla, jídlo miluju :-D
Jen nesnáším, když onemocním a nemůžu dělat co mě baví :/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
pictures usually from tumblr & pinterest
closed section about my condition here (continues here)