• "Mějte dobrou náladu. Dobrá nálada vaše problémy sice nevyřeší, ale naštve tolik lidí kolem, že stojí za to si ji užít."
- Jan Werich

K R É T A ♥

10. července 2017 v 20:47 | Eli |  travelling
Jsem zpátky, živá, zdravá, a plná dojmů a pocitů z minulého týdne, který jsem ztrávila v jiném časovém pásmu, na Krétě.
Tato dovolená pro mě byla v mnoha věcech nová, speciální, a já vám v tomto článku shrnu, co jen budu moct. A že toho bude požehnaně.
*ta věc dole v pruhovaném overalu jsem já, ležící, zezadu :D*
Picture

Úplně poprvé jsem letěla letadlem. Je to sice teprve 8 dní, ale přijde mi to jako milion let. Od té doby se totiž událo tolik věcí! Celou dovolenou jsem strávila se svým strejdou a jeho přítelkyní, většinu peněz jsem si zaplatila sama... Neskutečně jsem si přála podívat se letos v létě někam do zahraničí, a tak jsem musela letět, ikdyž jsem se v minulosti létání neskutečně bála. Před dovolenou ale nějak strach opadl a já se jen těšila.
Letu jsem se začala bát až když jsme prošli bezpečnostní kontrolou a čekali jsme na letadlo. Najednou jsem neměla nad čím přemýšlet a samozřejmě se mi do hlavy nacpaly takové myšlenky jako Co by bylo kdyby to letadlo spadlo? a tak podobně. Ale dostala jsem se bezpečně do letadla a let jsem přežila. Přežila, ale rozhodně nemůžu říct, že bych si ho užila. Sezení u okýnka sice bylo skvělým zážitkem, na to budu ráda vzpomínat, ale rozhodně to nepřidávalo mé vnitřní pohodě, protože jsem viděla, jak sakra vysoko jsme a v duchu už jsem si představovala, jak si nasazuju tu záchrannou vestu. Moje mysl by se po cca třičtvrtě hodině letu, kdy už se výška a pohyby letadla ustálily, celkem uklidnila, ale měla jsem pocit, že moje tělo, které na tuto situaci vůbec není zvyklé, začíná selhávat. Nebo alespoň mi to tak připadalo :D Bolela mě hlava, píchalo mě v zubu s plombou, měla jsem prostě pocit, že umírám! Teď se mi prosím nesmějte, opravdu jsem nevěděla, že mě v letadle (kromě uší) může něco bolet...Jsem ráda, že jsem se po tomto letu poučila a na ten další už jsem byla psychicky mnohem více připravená.
*já v oblacích*
Na letiště do Heraklionu jsme přiletěli před třetí hodinou našeho času. Na Krétě je ale o hodinu více, takže už byli téměř čtyři a my ještě další cca třičtvrtě hodinu čekali na kufry. Měli tam v tom trochu bordel, ale od lidí, kteří byli např. v Egyptě jsem se dozvěděla, že tohle je ještě v klídku. Tak fajn, vy zkušení cestovatelé máte pravdu :p
Pak nás čekala další nervová zkouška, protože jsme byli delegátem vysláni k autobusu číslo čtyři, který nás má dopravit do našeho hotelu, jelikož byl od letiště vzdálený asi 45 kilometrů. Jenže, vyber si mezi pěti autobusy číslo čtyři ten správný! Jeden z řidičů nám prostě hodil kufry do autobusu a poslal nás si sednout. Dokážete si představit, jaký jsme měli strach, že jedeme někam úplně jinam? Cesta krétskými silnicemi nebyla taky žádný med, mám pocit, že tam buď nikdo předpisy nedodržuje, nebo ani žádné nemají. Nakonec jsme ale do hotelu po šesté hodině dorazili a náš odpočinkový týden mohl začít.
*první pohled na moře z okýnka autobusu*
Hotel. To nejlepší, co mě na téhle dovolené mohlo potkat! Byl nádherný, celý ukrytý v palmách, plný rozkvetlých květin, rostly nám nad hlavami pomeranče, citróny, limetky, fíky, banány...prostě všechno, na co si jen vzpomenete. Přestože Kréta jako celek byla celkem neupravený, neudržovaný ostrov, náš hotel byl vždycky čistý, jako ze škatulky. Měli jsme polopenzi, takže snídaně a večeře formou bufetu. Jelikož nejím jiné maso než kuřecí a celkově moc jídel ráda nemám, tak vybrat si něco k večeři byl celkem problém, vždycky jsem skončila u melounu a jejich řeckého pečiva. Naopak snídaně ale byly perfektní. Tolik jako tam jsem asi ještě nikdy nejedla. Nebyly to sice nějaké typicky řecké věci, jedla jsem toasty, buchty, lupínky...takže jsem vlastně zůstala u českého jídla, ale hlavní bylo, že jsem se alespoň najedla. K dobrému chutnání nám vždycky hrály pomalé řecké romantické písničky, které se ale neustále opakovaly, takže nám už po třech dnech lezly na nervy. Ale myslím, že jsem je vlastně ve skrytu duše milovala :D
Personál hotelu byl neskutečně milý, k nám všem se chovali, jako bychom byli jejich staří známí, ve všem nám vycházeli vstříc.
V areálu hotelu se také nacházelo spoustu houpacích sítí, sedacích houpaček, houpaček s podpěrami pro nohy... nebylo lepšího relaxu než houpat se pod palmami s výhledem na moře.
Nemůžu říct, že by mi na hotelu něco nevyhovovalo, byl to ráj ♥
*netřeba slov*
A přicházíme k hlavnímu programu dovolené - k moři. Náš hotel byl u pěkné zátoky, kde byly pouze malé vlnky a dalo se tam pěkně plavat. Pláž tam byla písčitá, jen při vstupu do moře bylo pár kamenů. Od širého moře byla zátoka oddělená dlouhým úzkým kamenným útesem (takovou nudlí :p). Na druhé straně od útesu už byly vlny větší, tam odsud jsem si už první den odnášela škrábance a modřinu, jak se mnou vlny mlátily o kameny. Ale stálo to za to, byl to totiž jeden z nejhezčích pocitů z celé dovolené...nechávat se ošplouchávat od vln.
Jelikož jeden den jsme měli maličko horší počasí, tak jsme využili i hotelový bazén. Spíš k odpočívání na lehátkách, lenošení a spánku, než ke koupání v bazénu. Zalíbilo se nám tam, takže jsme se tam pak už vraceli na chvíli každý den, abychom si jen tak poleželi.
*lehárko*
Jelikož nikdo z nás tří není nějak velký cestovatel, nepůjčovali jsme si auto, kterých tam nabízeli víc než dost, ani jsme nikam daleko nechodili. Vždycky jsme si koupili všechno, co jsme potřebovali, v nedalekém supermarketu a samozřejmě jsme prošli městečko, u kterého jsme byli ubytováni, při našem lovu na suvenýry. Těch tam měli neskutečně moc, takže se opravdu dalo z čeho vybírat. Já jsem si řekla, že na dovolené jsem jednou za rok, a tak na sobě nebudu šetřit. Koupila jsem si tedy i plážovou tašku a několik suvenýrů pro sebe, abych na tuhle dovolenou jen tak nezapomněla. Ikdyž si myslím, že nezapomenu ani tak.
S tím, že jsem na sobě nešetřila, souvisí i to, že jsem si dopřávala přesně to, co jsem chtěla - zmrzlinové poháry, frappé with ice cream :D, koktejly a podobně. Musím říct, že toho rozhodně nelituji, protože jsem se opravdu cítila tak neskutečně speciálně. Šťastně.
*Arizonu jsem si koupila, abych zjistila, co na tom všichni vidí...nevím, jestli to bylo příchutí (Strawberry Lemonade), ale vůbec mi nezachutnala..*
Dovolenou jako takovou jsem si myslím užila. Ale domů jsem se vrátila mnohem citově vyždímanější, než jsem čekala. Na letišti v Řecku to bylo strašný, vůbec jsme se tam nemohli vyznat a strejdova přítelkyně tam málem nechala kabelku. Se strejdou jsem se tam i pohádala, dost vážně mi řekl, že jsem s nimi jela jen kvůli tomu, abych jim překládala, a stejně že prý přeložím prd. Mě jako ultra citlivýho člověka to dost ranilo, stejně jako mě ranilo, že si po příjezdu do hotelu na všechno stěžoval. Nejsem totiž zvyklá si stěžovat na něco, co jsem si hodně přála nebo co je nějakým způsobem odměna. A první den v kombinaci se steskem po domově jsem to obrečela. To teda bylo trochu zbytečný no.
Jsem ráda, že alespoň let jako takový byl super, chvíli jsem spala, poslouchala jsem písničky a celkově mi to uteklo hrozně rychle. Domů jsem se neskutečně moc těšila, protože nejsem zvyklá být takhle dlouho pryč bez svých nejbližších (ne, opravdu mi to strejda nenahradí). Návrat domů byl... prostě nepopsatelný. Byla jsem jenom šťastná.
Až když všichni šly spát a já se opět pohádala se strejdou jsem propadla v pláč, vděčnej, šťastnej, smutnej, dlouho zadržovanej pláč. Šla jsem ven a objímala jsem se se všema našema zvířatama, dala jsem si bábovku, kterou upekla babička a přemýšlela jsem nad tím, jak jsou tohle všechno takový všední věci, kterých jsem si dřív nevšímala, ale teď jsem si uvědomila, jak strašně mi chyběly.
Brečela jsem jak želva, protože jsem zažila tohle, protože jsem přežila dva lety, protože jsem si uvědomila, jak strašně šťastná doma jsem, protože jsem se vrátila ke svým...a doufám, že zase odjedu někdy za dlouho...protože moje city tohle prostě nezvládají.
Taky jsem si uvědomila, že bych měla trochu víc pracovat na své závislosti na rodině a samostatnosti, protože mým snem je cestovat a poznat spoustu zemí, ale jak si to můžu užít, když budu brečet kvůli stesku?!

fotky, co se nikam nevešly:
*kočičky tam byli všude! pro mě jako milovníka koček ráj!*

Nenechte se zmílit pár posledními odstavci, dovolenou jsem si neskutečně užila! Slunce, voda a zmrzlina udělají své, člověk má spoustu času přemýšlet nad svými plány, co chce udělat, co chce na sobě zlepšit...Tahle dovolená mi neskutečně moc dala, uvědomila jsem si spoustu věcí. Viděla jsem spoustu nádherných východů a západů slunce, poznala jsem tolik usměvavých a ochotných lidí, procvičila jsem si angličtinu. Cítila jsem se neskutečně volná. Opravdu mě to utvrdilo v tom, že chci cestovat dál, i přes všechna trápení, co mi to přichystalo. Chci vidět další země, chci poznat další lidi, sledovat další vlny tříštící se o útesy, pozorovat pod vodou další ryby... To, že se někam můžu podívat, beru jako neskutečný dar, protože to hlavní, co mi to dalo a dá, je, že si budu více a více vážit země, kde žiji.
Přeji vám všem hezké prázdniny. Těším se na další poprvé, které v příštích necelých dvou měsících zažiju...už o pár vím a těším se, až vás opět o všem informuji!
Mám vás ráda!
Vaše Eli ♥

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.